Мэта бацькоўскага універсітэта - павышэнне педагагічнай і псіхалагічнай культуры бацькоў, фарміраванне адказнага, пазітыўнага бацькоўства.
Асноўныя задачы бацькоўскага ўніверсітэта:
- фарміраванне каштоўнасна-сэнсавых асноў бацькоўства; актуалізацыя пачуцця адказнасці за выкананне бацькоўскіх функцый;
- фарміраванне і развіццё псіхолага-педагагічных кампетэнцый бацькоў у галіне сямейнага выхавання (Фарміраванне ведаў аб сямейнай псіхалогіі, дзіцяча-бацькоўскіх адносінах, узроставых асаблівасцях дзяцей, Фарміраванне гарманічных сямейных адносін, навыкаў канструктыўнага ўзаемадзеяння з дзецьмі і інш.), садзейнічанне развіццю навыкаў самаадукацыі бацькоў;
- забеспячэнне мэтанакіраванай работы па прафілактыцы сямейнага недабрабыту і сацыяльнага сіроцтва, зніжэнне рызыкі канфліктных сітуацый і крызісных станаў, узнікнення цяжкасцяў у сямейным выхаванні, аказанне своечасовай псіхолага-педагагічнай і інфармацыйнай дапамогі сем'ям, якія трапілі ў цяжкую жыццёвую сітуацыю;
- арганізацыя эфектыўнага супрацоўніцтва і партнёрства бацькоў навучэнцаў і ўстановы адукацыі.
Мерапрыемствы па рэалізацыі праекта "Бацькоўскі ўніверсітэт"
№ |
Мерапрыемствы |
Тэрміны правядзення |
Форма правядзення |
Адказныя |
1 |
1 клас |
|||
1.1 |
Тэма 1. Адаптацыя навучэнцаў у 1-м класе. Фізіялагічная, псіхалагічная і сацыяльная адаптацыя навучэнцаў да школы. Прычыны сацыяльна-псіхалагічнай дэзадаптацыі. Дапамога дзіцяці ў адаптацыі да школы |
22.09 |
Лекцыя |
Класны кіраўнік |
1.2 |
Тэма 2. Рэжым дня школьніка. Выкананне санітарна-гігіенічных норм. Арганізацыя рэжыму дня школьніка. Выхаванне самастойнасці і арганізаванасці ў першакласніка |
17.11 |
Семінар- |
класны кіраўнік, |
1.3 |
Тэма 3. Значэнне сямейных традыцый у фарміраванні і развіцці дзіцяці. Каштоўнасці, традыцыі і звычаі сям'і. Значэнне прыкладу бацькоў у выхаванні дзіцяці. Значэнне сямейных традыцый пры фарміраванні ў дзіцяці жадання працаваць |
22.03 |
Круглы стол |
Класны кіраўнік |
1.4 |
Працоўнае выхаваннедзяцей у сям’і. Правілы працоўнага выхавання.Віды дамашняй працы. Сумесная праца.Заахвочванне |
17.05 |
Круглы стол |
Класны кіраўнік |
2 |
2 клас |
|||
2.1 |
Тэма 1. Як бацькі могуць дапамагчы дзіцяці вучыцца. Захаванне рэжыму дня — важная ўмова паспяховай вучобы дзіцяці. Кантроль бацькоў за выкананнем дамашніх заданняў школьнікаў. Тыповыя памылкі бацькоў у арганізацыі вучэбнай работы дзіцяці |
27.10 |
Круглы стол |
Класны кіраўнік |
2.2 |
Тэма 2. Галоўныя правілы здаровага ладу жыцця. Здароўе школьніка і яго поспехі ў вучобе. Фарміраванне здаровага ладу жыцця навучэнцаў малодшых класаў. Асноўныя правілы здаровага ладу жыцця: рацыянальнае харчаванне, рухальная актыўнасць, станоўчыя эмоцыі. Роля сям'і ў фізічным выхаванні дзяцей. Кодэкс сямейнага здароўя |
15.12 |
семінар-практыкум |
Класны кіраўнік, |
2.3 |
Тэма 3. Уплыву сям’і на эмацыйны стан дзіцяці. Сямейны дабрабыт і сямейнае няшчасце. Фактары, прычыны і індыкатары сямейнага недабрабыту. Сем’і са схаванай формай няшчасця. Уплыў унутрысямейных адносін на развіццё асобы і псіхічнае здароўе дзіцяці |
16.02 |
Лекцыя |
Класны кіраўнік |
2.4 |
Тэма 4. Працоўнае выхаванне дзяцей у сям’і. Выхаванне ў працы. Роля сям’і ў развіцці працаздольнасці вучня. Як навучыць сучаснае дзіця працаваць |
17.05 |
дыскусія |
Класны кіраўнік |
3 |
3 клас |
|||
3.1 |
Тэма 1. Значэнне школьнай адзнакі ў жыцці дзіцяці. Адзнака і ацэнка ведаў навучэнцаў. Крытэрый ацэнкі. Уплыў ацэнкі на самаацэнку вучняў. Рэкамендацыі бацькам па фарміраванні ў дзіцяці навыкаў самакантролю, умення працаваць самастойна, выхаванні цікавасці да ведаў |
22.09 |
семінар-практыкум |
Класны кіраўнік |
3.2 |
Тэма 2. Здаровая сям’я — здаровы дзіця. Фарміраванне ўменняў і навыкаў здаровага ладу жыцця. Спорт у жыцці бацькоў і дзяцей. Асноўныя правілы здаровага ладу жыцця |
29.12 |
дыскусія |
Класны кіраўнік |
3.3 |
Тэма 3. Эфектыўныя зносіны ў сям’і — залог поспеху школьніка. Сутнасць сямейных зносін. Сям’я як сістэма міжасобасных узаемадзеянняў. Зносіны як працэс ўзаемаўплыву. Асаблівасці сямейных зносін. Культура сямейных зносін. Уплыў зносін бацькоў з дзецьмі на іх паўнавартаснае развіццё. Навыкі эфектыўнай камунікацыі. Стварэнне ў сям’і атмасферы абароненасці, цяпла і любові |
12.04 |
Семінар-практыкум |
Класны кіраўнік |
4 |
4 клас |
|||
4.1 |
Тэма 2. Як навучыць сваё дзіця жыць у свеце людзей. Выхаванне культуры паводзін і павагі да людзей у навучэнцаў. Фарміраванне правіл паводзін і добрых манер. Культура асобы: культура знешнасці, зносін, мовы. Эфектыўныя зносіны: асноўныя складнікі |
03.11 |
дыскусія |
Класны кіраўнік |
4.2 |
Тэма 2. Дзіця і камп’ютар. Камп’ютар дома: карысць ці шкода? Камп’ютарныя гульні. Уплыў камп’ютара на арганізм і асобу дзіцяці. Плюсы і мінусы выкарыстання камп’ютара вучнем. Як правільна арганізаваць працу навучэнца за камп’ютарам. Захаванне здароўя дзіцяці падчас працы за камп’ютарам |
16.02 |
дыскусія |
класны кіраўнік |
4.3 |
Тэма 3. Кнігі ў жыцці школьніка. Стаўленне дзіцяці да вучэбнай і мастацкай літаратуры. Як захаваць любоў да кнігі пры інфармацыйнай перагрузцы ў сучасным свеце |
17.05 |
Круглы стол |
Класны кіраўнік |
II ступень — «Маё дзіця — падлетак»
для бацькоў вучняў V—IX класаў
№ |
Назва раздзела, тэмы заняткаў, пералік вывучаемых пытанняў |
Тэрміны правядзення |
Форма правядзення |
Адказныя |
1 |
5 клас |
|||
1.1 |
Тэма 1. Адаптацыя дзіцяці ў новым калектыве. Фарміраванне новага вучэбнага калектыву 5 класа. Адаптацыя дзіцяці ў новым асяроддзі. Цяжкасці адаптацыі пяцікласнікаў да школы |
29.09 |
Семінар-практыкум |
Класны |
1.2 |
Тэма 2. Ваша дзіця вырасла. Асаблівасці малодшага падлеткавага ўзросту. Фізічнае, псіхічнае і сацыяльнае развіццё малодшых падлеткаў. Зносіны падлеткаў з аднагодкамі і дарослымі. Цяжкасці і рызыкі малодшага падлеткавага ўзросту |
26.01 |
Лекцыя |
Класны кіраўнік |
1.3 |
Тэма 3. Меры пакарання і заахвочвання ў сучаснай сям’і. Пытанні дысцыпліны ў сям’і з малодшымі падлеткамі. Чаму не працуюць звыклыя метады выхавання. Як стаць падлетку сябрам без страты бацькоўскага аўтарытэту |
26.04 |
дыскусія |
Класны |
2 |
6 клас |
|||
2.1 |
Тэма 1. Сям’я як персанальнае мікраасяроддзе жыцця і развіцця дзіцяці. Маральныя і культурныя каштоўнасці сям’і. Дзіця і задавальненне яго патрэб ў сям’і. Тыпы сямейнага выхавання і іх характарыстыка. Гарманічнае сямейнае выхаванне, яго асноўныя характарыстыкі. Праблемы маральнага выхавання дзяцей у сям’і. Маральныя традыцыі і звычаі. Каштоўнасці сям’і як аснова выхавання дзіцяці |
22.09 |
Лекцыя |
класны |
2.2 |
Тэма 2. Прафілактыка праблемных паводзін падлеткаў. Адхіленні ў паводзінах падлеткаў. Формы адыктыўных (залежных) паводзін падлеткаў (курэнне, алкагалізм, наркаманія і інш.). Прычыны залежных паводзін. Прафілактыка залежнасцей у падлеткавым асяроддзі. Роля бацькоў у папярэджанні адхіленняў у паводзінах падлеткаў |
29.12 |
Семінар-практыкум |
Класны кіраўнік |
2.3 |
Тэма 3. Бяспека падлеткаў у сетцы Інтэрнэт. Віртуальная рэальнасць: магчымасці і небяспекі. Асноўныя правілы медыябяспекі для бацькоў і падлеткаў. Прафілактыка інтэрнэт-рызык. Як зберагчы дзіця ад небяспекі ў сацыяльных сетках |
29.03 |
семінар-практыкум |
Класны кіраўнік |
2.4 |
Тэма 4. Арганізацыя летняга адпачынку падлеткаў. Правілы бяспечных паводзін летам. Небяспекі вольнага правядзення часу падлеткаў. Аказанне першай медыцынскай дапамогі. Рэкамендацыі бацькам па забеспячэнні бяспекі дзяцей у летні перыяд |
11.05 |
семінар-практыкум |
класны кіраўнік |
3 |
7 клас |
|||
3.1 |
Тэма 1. Прафілактыка правапарушэнняў падлеткаў. Супрацьпраўныя паводзіны непаўналетніх. Фактары і прычыны правапарушэнняў. Падлеткі «групы рызыкі» |
02.11 |
Круглы стол |
Класны кіраўнік |
3.2 |
Тэма 2. Правілы паводзін з падлеткамі: асаблівасці пераходнага ўзросту. Жыццё сям’і з дзіцем-падлеткам: барацьба прынцыпаў або пошукі кампрамісаў. Псіхалагічны клімат у сям’і. Бацькоўскі аўтарытэт: як яго набыць і як не страціць. Правілы ўзаемадзеяння з падлеткам |
08.02 |
семінар-практыкум |
Класны кіраўнік |
3.3 |
Тэма 3. Як павысіць вучэбную матывацыю падлеткаў. Стаўленне падлеткаў да навучання. Страта цікавасці да вучобы ў падлеткаў — што рабіць і як пазбегнуць. Прычыны зніжэння вучэбнай матывацыі ў падлеткавым узросце. Як зацікавіць падлетка навучаннем? Матывацыя на поспех |
25.04 |
Гутарка |
Класны кіраўнік |
4 |
8 клас |
|||
4.1 |
Тэма 1. Жыццёвыя мэты падлеткаў. Мэты падлеткавага перыяду. Пастаноўка мэт і іх дасягненне. Паспяховасць у школе як адзін з фактараў паспяховага дасягнення мэт. |
28.10 |
Лекцыя |
Класны кіраўнік |
4.2 |
Тэма 2. Як зберагчы падлетка ад гвалту. Гвалт і бяспека нашых дзяцей. Віды гвалту. Аналіз праблемных сітуацый. Прафілактыка асноўных рызык. Асаблівасці віктымных паводзін (паводзін «ахвяры») |
26.12 |
семінар-практыкум |
Класны кіраўнік |
4.3 |
Тэма 3. Асцярожна: суіцыд. Суіцыд сярод непаўналетніх. Віды і прычыны. Матывы суіцыдальных паводзін у падлеткаў. Індыкатары суіцыдальнай рызыкі. Прафілактыка суіцыдальных паводзін |
27.03 |
Гутарка |
Класны кіраўнік |
4.4 |
Тэма 4. Культура паводзін у канфліктных сітуацыях. Паняцце «канфлікт». Шлюбныя сваркі і канфлікты. Развод як псіхатраўміруючы фактар. Наступствы разводу для мужа і жонкі і дзяцей. Сямейныя канфлікты ў дыядзе «Бацькі-дзеці», прычыны іх узнікнення. Стратэгіі паводзін у канфлікце, спосабы пераадолення і прафілактыка дзіцяча-бацькоўскіх канфліктаў. Школьныя канфлікты. Культура паводзін дарослых і дзяцей пры ўзнікненні школьных канфліктаў |
21.05 |
Круглы стол |
Класны кіраўнік |
5 |
9 клас |
|||
5.1 |
Тэма 1. Партрэт сучаснага падлетка. Індывідуальныя асаблівасці падлетка і характэрныя ўзроставыя рысы. Ключавыя перажыванні ўзросту. Асобасныя асаблівасці і асаблівасці зносін. Магчымыя праблемы, знешнія і ўнутраныя канфлікты, стаўленне да вучобы |
21.09 |
Лекцыя |
Класны кіраўнік |
5.2 |
Тэма 2. Агрэсія, яе прычыны і наступствы. Формы агрэсіўных паводзін падлеткаў. Прычыны агрэсіўнасці і яе ўплыў на ўзаемадзеянне падлетка з людзьмі, якія яго акружаюць. Магчымыя спосабы пераадолення агрэсіўнасці ў паводзінах падлетка. Рэкамендацыі для бацькоў па прафілактыцы і карэкцыі агрэсіўных паводзін падлетка |
23.11 |
семінар-практыкум |
Класны кіраўнік |
5.3 |
Тэма 3. Фарміраванне здаровага ладу жыцця: шкодныя звычкі і як ім супрацьстаяць. Падлеткавы ўзрост як фактар рызыкі для ўзнікнення шкодных звычак і залежнасцей. Фарміраванне ў падлеткаў патрэбнасці ў здаровым ладзе жыцця, адказнасці за сваё здароўе. Прафілактыка шкодных звычак |
08.02 |
семінар-практыкум |
Класны кіраўнік |
5.4 |
Тэма 4. Прафесійная арыентацыя дзевяцікласнікаў. Як дапамагчы падлетку выбраць прафесію? Прафесійныя намеры і магчымасці навучэнцаў. Уплыў сям’і на выбар прафесіі падлеткам. Як бацькі могуць падтрымаць дзіця пры выбары прафесіі? Знаёмства бацькоў навучэнцаў з вынікамі дыягностыкі схільнасцей, здольнасцей і прафесійных інтарэсаў падлеткаў |
25.04 |
семінар-практыкум |
Класны кіраўнік |
Каталог материалов для проведения занятий с родителями в рамках республиканского проекта «Родительский университет» (на сайте https://roduniversitet.bspu.by)
1 класс
- Тема 1. Адаптация учащихся в I классе (сентябрь):
- Тема 2. Режим дня школьника (ноябрь):
- Тема 3. Значение семейных традиций в формировании и развитии ребенка (январь):
- Тема 4. Положительные эмоции в жизни школьника (апрель):
- Родительское собрание.
2 класс
- Тема 1. Как родители могут помочь ребенку учиться (октябрь):
- Тема 2. Главные правила здорового образа жизни (декабрь):
- Тема 3. Влияния семьи на эмоциональное состояние ребенка (февраль):
- Тема 4. Трудовое воспитание детей в семье (май):
3 класс
- Тема 1. Значение школьной отметки в жизни ребенка (сентябрь):
- Тема 2. Психологические и физиологические особенности третьеклассников (декабрь):
- Тема 3. Здоровая семья – здоровый ребенок (январь):
- Тема 4. Эффективное общение в семье – залог успеха школьника (апрель):
4 класс
- Тема 1. Возрастные психофизиологические особенности учащихся IV классов (сентябрь):
- Тема 2. Как научить своего ребенка жить в мире людей (декабрь):
- Тема 3. Ребенок и компьютер (февраль):
- Тема 4. Книги в жизни школьника (май):
- Родительское собрание.
5 класс
- Тема 1. Адаптация ребенка в новом коллективе (сентябрь):
- Тема 2. Ребенок среди сверстников (ноябрь):
- Тема 3. Ваш ребенок вырос (февраль):
- Тема 4. Меры наказания и поощрения в современной семье (май):
6 класс
- Тема 1. Семья как персональная микросреда жизни и развития ребенка. Нравственные и культурные ценности семьи (сентябрь):
- Тема 2. Профилактика проблемного поведения подростков (декабрь):
- Тема 3. Безопасность подростков в сети Интернет (март):
- Тема 4. Организация летнего отдыха подростков (май):
7 класс
- Тема 1. Психологические и физиологические особенности семиклассников (сентябрь):
- Тема 2. Профилактика правонарушений подростков (ноябрь):
- Тема 3. Правила поведения с подростками: особенности переходного возраста (февраль):
- Тема 4. Как повысить учебную мотивацию подростков (апрель):
8 класс
- Тема 1. Жизненные цели подростков (октябрь):
- Тема 2. Как уберечь подростка от насилия (декабрь):
- Тема 3. Осторожно: суицид (март):
- Тема 4. Культура поведения в конфликтных ситуациях (май):
9 класс
- Тема 1. Портрет современного подростка (сентябрь):
- Тема 2. Агрессия, её причины и последствия (ноябрь):
- Тема 3. Формирование здорового образа жизни: вредные привычки и как им противостоять (февраль):
- Тема 4. Профессиональная ориентация девятиклассников. Как помочь подростку выбрать профессию? (апрель):