Новости проекта
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by
Голосование
Пользуетесь ли вы мобильным приложением Schools.by?
Всего 0 человек

Даследчая работа ў дзіцячым садзе "Прыгоды лісціка"

Дата: 1 декабря 2016 в 14:52, Обновлено 11 июня 2020 в 09:26

Дзяржаўная ўстанова адукацыі “Ленінскі дзіцячы сад-базавая школа”

Конкурс метадычных распрацовак

для дзяцей  дашкольнага ўзросту

з выкарыстаннем ІКТ і ЭСН

Занятак па развіцці маўлення і культуры маўленчых зносін

у рознаўзроставай групе “ПРЫГОДЫ ЛІСЦІКА”

                                                                                                          Буйкевіч Тамара Аляксееўна

                                                                                                          выхавацель рознаўзроставай групы

                                                                                                          дзяржаўнай установы адукацыі

                                                                                                          “Ленінскі дзіцячы сад-базавая школа”  

Леніна, 2016

Занятак па развіцці маўлення і культуры маўленчых зносін

“ПРЫГОДЫ ЛІСЦІКА”

ЗАДАЧЫ: Старэйшая група. Вучыць складаць апісанне па малюнку, пашырыць актыўны слоўнік дзяцей якаснымі прыметнікамі, правільна скланяць словазлучэнне “жоўтае лісце”, утвараць складаныя словы з двух іншых (белы лоб – белалобы), разумець і тлумачыць вобразныя выразы “залатая восень”, “лісце-жар”, вучыць правільна называць дзіцянят жывел; развіваць уяўленне, вуснае маўленне дзяцей ; выхоўваць беражлівыя адносіны і любоў да прыроды.

Сярэдняя група. Фарміраваць уменне складаць невялікае апісанне па малюнку, актывізаваць уменне правільна дапасоўваць прыметнікі да назоўнікаў ( жоўтае лісце), вучыць утвараць мянушкі жывел у залежнасці ад іх знешняга выгляду, ужываць сінонімы; развіваць уяўленне, вуснае маўленне дзяцей; выхоўваць беражлівыя адносіны і любоў да прыроды.

ХОД ЗАНЯТКА:

Арганізацыйны момант: (дзеці размяшчаюцца ля акна).

Выхавацель:                                             

-Дзеці, якое сёння надвор е?

Адказы дзяцей (сонечнае, асенняе, цёплае, сухое і г.д.)

Выхавацель:

-А якая ў нас за акном пара года?

Адказы дзяцей (восень).

Выхавацель:

-Звярніце ўвагу на бярозку, якая расце ў нас за акном. Якая яна?

Адказы дзяцей (высокая, прыгожая, сумная, залатая і г.д.)

Выхавацель:

-Ну, а зараз сядайце, мае любыя, сёння я раскажу вам казачку пра бярозавы лісточак.

Выхавацель:

Жыў-быў у матулі-бярозкі маленькі лісточак. І такі ён быў цікаўны, так хацеў усё ведаць, усюды паспець, што матуля назвала яго Гарэзай. Яшчэ бярозка салодка спала, як Гарэза-лісточак прачнуўся, працёр кулакамі вочкі і ціха выслізнуў з матуліных абдымкаў.

-Я толькі на хвілінку, гляну як там на зямлі і хуценька вярнуся, - падумаў лісцік.

Фізкультмінутка “Асеннія лісточкі”(давайце ўявім сабе, як ляцеў лісцік).

Выхавацель:

-І вось лісцік зазірнуў у госці да нас у дзіцячы садок. Давайце разгледзім лісцік і бліжэй з ім пазнаёмімся. Апішыце словамі. Які лісцік?

Слайд №1.

Адказы дзяцей (прыгожы, жоўты, залаты, лёгкі, бярозавы, шаўкавісты і г.д.)

Выхавацель:

-Пакуль лісцік да нас ляцеў, ён ўбачыў многа цікавага і прынёс нам карцінкі. (Разглядванне карцінак з восеньскім пейзажам і вуснае апісанне ўбачанага).

Слайды №2,3,4.

Выхавацель:

-У прыгожым казачным лесе лісцік сустрэў жывёл і птушак, але не ведае іх назвы. Давайце дапаможам лісціку.

Дэманструюцца слайды №5,6,7,8,9,10 (жывёлы), слайды №11,12,13 (птушкі).  Дзеці называюць жывёл і птушак.

Выхавацель прапануе дзецям стаць у круг.

Гульня з мячом “Вялікі-маленькі” (Выхавацель называе жывел і птушак і кідае мяч удзельніку гульні, дзеці прагаворваюць назву дзіцянят гэтай жывёлы).

Выхавацель:

-Калі лісцік пралятаў над вёскай, яму сустрэлася прыгожая дружная сямейка коцікаў і сабачак. Давайце дадзім гэтым коцікам і сабачкам мянушкі па іх знешніх прызнаках.

Дэманструюцца слайды №14,15.

Адказы дзяцей (Пушысцік, Рыжык, Бельчык, Чарныш, Белалапік і інш.)

Выхаванцы сярэдняга ўзросту пакідаюць занятак.

Выхавацель:

-Дзеці, і ты, дарагі лісцік, паслухайце верш (верш чытае адзін з дзяцей).

              На дарозе – лісце-жар.

Па лясах –

Пажар, пажар,

Ліска збочыла з дарогі:

Яшчэ тут ногі!

-Аб якой пары года ідзе размова ў вершы?

-Як вы зразумелі выраз “лісце-жар”?

Адказы дзяцей (лісце жоўтае і чырвонае, падобнае на жар ад агню).

Выхавацель:

-А зараз я прапаную вам, дзеці, прыдумаць канцоўку казкі.

Дзеці прыдумваюць, чым скончыліся прыгоды лісціка.

Выхавацель:

-Я прапаную выразіць настрой, з якім вы пакідаеце занятак фізкультмінуткай “Як жывеш?”

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.