Канспект занятка па адукацыйнай вобласці
"Развіццё маўлення і культура маўленчых зносін"
у рознаўзроставай групе (4-6 гадоў)
на тэму «Мэбля»
Падрыхтавала выхавальнік:
Афанасенка Вольга Эдуардаўна
вышэйшая катэгорыя
2018 год
4-5 гадоў:
Задачы:
Адукацыйная:
- сфармаваць абагульненае паняцце «Мэбля»;
-фарміраваць уяўленні аб мэблі, матэрыялу з якога яна зроблена;
- пашырыць слоўнік словамi па тэме (сядзець, ляжаць, спаць, стол, крэсла, ложак, шафа);
-фармiраваць уменне складаць апсальнае апавяданне па прадметным малюнкам;
-фарміраваць у маўленнi выхаванцаў ужывання адносных прыметнікаў і спосабах іх утварэння;
-пашырыць слоўнік за кошт прыметнікаў;
- замацоўваць утварэнне назоўнікаў з памяншальна - ласкальнымi суфіксамі;
Развiваючая:
-развіваць памяць, увагу, вуснае маўленне, уяўленне, мысленне;
Выхоўваючая:
-выхоўваць жаданне беражліва ставіцца да мэблі.
Інтэграцыя адукацыйных абласцей: «Дзіця і прырода», «Дзіця і грамадства».
Матэрыялы і абсталяванне:
- відэа зварот да дзяцей ад Кошкі;
- карціна пустога пакоя;
-маленькія карцінкі мэблі;
-ноўтбук;
- прэзентацыя на тэму «Як робяць мэблю»;
- прэзентацыя на тэму «З чаго зроблена мэбля?»;
-карцінкі мэблі фармату А4;
-мяч;
-званочак.
Метады і прыёмы:
Прывітанне гасцей; артыкуляцыйная гiмнастыка; сюрпрызны момант, уступная гутарка; прэзентацыя на тэму «Як робяць мэблю»; практыкаванне «З чаго зроблена мэбля?»; апісанне прадметаў мэблі; гульня на утварэнне памяншальна-ласкальных суфіксаў; гульня «Даскажы слова»; практыкаванне «Будзь уважлівым»;фiзкультхвiлiнка «Бурацiна»; заключная гутарка; пытанні да дзяцей; ацэнка дзейнасці выхаванцаў; рэфлексія эмацыйнага настрою.
5-6 гадоў
Задачы:
Адукацыйная:
- замацаваць абагульненае паняцце «Мэбля»;
-працягваць фарміраваць уяўленні аб мэблі, яе прызначэнні, матэрыялу з якога яна зроблена;
-удакладнiць і пашырыць слоўнік словамi па тэме (сядзець, ляжаць, спаць, стол, крэсла, ложак, шафа);
-працягваць фармiраваць уменне складаць апсальнае апавяданне па прадметным малюнкам;
-сфармаваць у маўленнi выхаванцаў ужывання адносных прыметнікаў і спосабах іх утварэння;
-пашырыць слоўнік за кошт прыметнікаў;
- замацаваць утварэнне назоўнікаў з памяншальна - ласкальнымi суфіксамі;
-практыкаваць у дамалёўкi адсутнічаючых частак мэблі;
Развiваючая:
-развіваць памяць, увагу, вуснае маўленне, уяўленне, мысленне, дробную маторыку рук;
Выхоўваючая:
-выхоўваць жаданне беражліва ставіцца да мэблі.
Інтэграцыя адукацыйных абласцей: «Дзіця і грамадства», «Маляванне».
Матэрыялы і абсталяванне:
- відэа зварот да дзяцей ад Кошкі;
- карціна пустога пакоя;
-маленькія карцінкі мэблі;
-ноўтбук;
- прэзентацыя на тэму «Як робяць мэблю»;
- прэзентацыя на тэму «З чаго зроблена мэбля?»;
-карцінкі мэблі фармату А4;
- карцінкі з адсутнай часткай мэблі;
-мяч;
- алоўкі;
- спакойная музыка;
-званочак.
Метады і прыёмы:
Прывітанне гасцей; артыкуляцыйная гiмнастыка; сюрпрызны момант, уступная гутарка; прэзентацыя на тэму «Як робяць мэблю»; практыкаванне «З чаго зроблена мэбля?»; апісанне прадметаў мэблі; гульня на утварэнне памяншальна-ласкальных суфіксаў; гульня «Даскажы слова»; практыкаванне «Будзь уважлівым»; фiзкультхвiлiнка «Бурацiна»; пальчыкавая гульня; маляванне адсутных частак мэблі; заключная гутарка; пытанні да дзяцей; ацэнка дзейнасці выхаванцаў; рэфлексія эмацыйнага настрою.
ХОД ЗАНЯТКА:
I. Уступная частка
Арганізацыйны момант. Выхаванцы разам з выхавальнікам заходзяць у групу.
Выхавальнік: «Хлопчыкi i дзяучынкi у нас сёння шмат гасцей. Павітаемся з імі.
Зазірнула раніцай сонца
У наша светлае ваконца,
І кліча: «Пара ўставаць, Пара вочкі адкрываць!»
Гэты дзень няхай нясе,
шмат радасцi, табе и мне (паказваюць адзін на аднаго).
Добры дзень!
Выхавальнік: Перад тым як мы пачнем занятак, давайце пагуляем з нашым язычком.
«Иголочка»
Улыбаюсь: вот шутник (широко улыбаются),
Узким-узким стал язык (скручиваю язык в трубочку).
Меж зубами, как сучок (язык показывают и прячут),
Вылез длинный язычок (показывают язык).
Чуецца мелодыя званка (выхавальнік разам з дзецьмі падыходзіць да ноўтбука.)
Выхавальнік: Цікава, а хто гэта нам тэлефануе? Хлопчыкi i дзяучынкi, глядзіце, нам тэлефануе Кошка.
(Відэа зварот да дзяцей ад Кошкі)
Котка: «Добры дзень, хлопчыкі i дзяучынкі (выхаванцы вітаюцца). Мяне завуць Кошка. А вы ведаеце казку «Кошкін дом»? (Адказы дзяцей). Вы напэўна ўжо ведаеце, што ў мяне здарылася бяда, згарэў мой дом. Але мае сябры дапамаглі мне, і мы пабудавалі новы, вялікі і прыгожы дом, вось ён (паказвае вялікі дом). Але, на жаль, мы ніяк не можам расставіць мэблю ў маім пакоі, каб усе змясцілася. Я з сябрамі чула, што вы вельмі разумныя і добрыя дзеці, і можаце дапамагчы мне абставіць мой пакой мэбляй. Калі вы пагадзіцеся, то я вам вышлю праект майго пакоя і мэблі, якая ў мяне ёсць. Вельмі спадзяюся, што вы мне дапаможаце. Да сустрэчы!»
Выхавальнік: (Дастае карціну пустога пакоя, і мэблі). Ну што, хлопчыкi i дзяучынкi, дапаможам кошцы расставіць мэблю?
Выхаванцы: Да.
Выхавальнік: Але перад тым як мы пачнем расстаўляць мэблю, давайце і самі даведаемся якая бывае мэбля, дзе яе можна купіць, з якога матэрыялу зробленая яна i яе прызначэнне. А зараз мы паглядзiм паглядзім, як і з чаго вырабляюць мэблю.
II.Асноўная частка
Прэзентацыя на тэму «Як робяць мэблю».
-Калі вырастаюць вялікія дрэвы, іх высякаюць, спілоўваюць ўсе галінкі. Такім чынам атрымліваюцца бервяна. Іх укладваюць ў грузавыя машыны і адпраўляюць у мэблевы цэх, дзе робяць дэталі для мэблі. Пасля таго, як усе дэталі гатовыя, спецыяльныя рабочыя збіраюць з іх прадметы мэблі: ложкі, крэслы, сталы, шафы, табурэткі, гарнітуры. Гатовую мэбля прадаюць у мэблевых крамах.
Выхавальнік: А зараз давайце выканаем практыкаванне, якое называецца «З чаго зроблена мэбля».
Практыкаванне «З чаго зроблена мэбля?» (Паказ прэзентацыі)
-Шафа з дрэва – якая? (Драўляная)
-Канапа са скуры – якая? (Скураная)
-Крэсла з пластмасы – якое? (Пластмасавае)
-Стол з шкла – які? (Шкляны)
-Ложак з жалеза – якi? (Жалезны)
Выхавальнік: А зараз мы з вамi адправiмся у мэблевую краму i паглядзiм якая мэбля там ёсць. Паглядзіце рабяты, колькі малюнкаў, давайце разгледзім i назавом кожны прадмет мэблі (Дзецi называюць прадметы мэблi). Дак што гэта, адным словам? (Адказы дзяцей: Мэбля).
А зараз мы з вамi, апішам некаторыя прадметы мэблi па таблiцы. Я зараз пачну, а вы потым прадоужыця. Будзьце вельмi уважлiвымi.
Гэта ложак. На iм ляжаць. Ложак для спальнага пакоя. Ложак светлага колеру. Ложак зроблен з дрэва-ен драуляны, матрас зроблен з тканiны-ен тканевы. Ложак зроблен з некалькiх частак: спiнкi, асновы, ножак.Ложак падобны на прамавугольнiк. Каб ложак быу чыстым, яго неабходна пыласосiць i чысцiць щчоткай.
Выхавальнік: А зараз вы паспрабуеце апiсаць прадметы мэблi. (Дзецi апiсваюць мэблю).
1.Гэта крэсла. На iм сядзяць. Крэсла для гасцiннага пакоя. Крэсла чорнага колеру. Крэсла зроблена са скуры-яно скураное. Крэсла зроблена з некалькiх частак: падлакотнiкау, сядзення, спiнкi. Крэсла падобнае на квадрат. Каб крэсла было чыстае, яго неабходна пыласосiць i мыць.
2. Гэта стул. На iм сядзяць. Стул для кухоннага i гасцiннага пакоя. Стул чорнага колеру, але сядзенне светлага колеру. Стул зроблен с дрэва-ен драуляны, а сядзенне зроблена з тканiны-яно тканевае. Стул зроблен з некалькiх частак: спiнкi, сядзення, ножак. Стул падобны на квадрат. Каб стул быу чыстым, яго неабходна чысцiць i мыць.
3.Гэта канапа. На ёй ляжаць. Канапа для гасцiннага пакоя.Канапа светлага колеру. Канапа зроблена са шкуры, яна-скураная. Канапа зроблена з некалькiх частак: сядзення, спiнкi, падлакотнiкау, ножак. Канапа падобная на прамавугольнiк. Каб канапа была чыстая, яе неабходна пыласосiць i чысцiць шчоткай.
Выхавальнік: Зараз мы з вамі пагуляем у адну гульню «Вялiкi-маленькi». Я буду называць вам вялікі прадмет мэблi i перадаваць вам мяч, а вы мне будзяце называць маленькі прадмет i вярнаць яго назад мне.Але пачынаць свой адказ вы будзяце са слоу «А у мяне маленькi, або маленькая….»
-У мяне вялікая шафа, а ў цябе…… а у мяне маленькая шафачка;
- У мяне вялікi ложак, а ў цябе ……. а у мяне маленькi ложачак;
- У мяне вялікі стол, а ў цябе……….. а у мяне маленькі столічак;
- У мяне вялікая канапа, а ў цябе……….а у мяне маленькая канапачка;
-У мяне вялiкi стул, а у цябе…… а у мяне маленькi стулiчак;
-У мяне вялiкая табурэтка, а у цябе…… а у меня маленькая табурэтачка;
- У мяне вялікае крэсла, а ў цябе……….а у мяне маленькае крэслачка.
Выхавальнік: А зараз мы пагуляем у гульню «Даскажы слова».
Калі ты захочаш спаць, у спальні чакае цябе ...(ложак).
Як прыемна нашай Тані пакачацца на ...(канапе, ложку).
Каб нашы ногі адпачылі, пасядзі-ка ты на ...(крэсле, стуле, табурэтке).
З пірагамі чай пап'ем за абедзенным ...(сталом).
Кашулю, ці кофту, цеплы шалік акуратна складзем ў ...(шафу).
Практыкаванне «Будзь уважлівым»
Выхавальнік: Хлопчыкi i дзяучынкi, а зараз я праверу якія вы ўважлівыя. Я буду пералічваць назвы мэблі, а вы ўважліва слухаць.Калi вы пачуеце назву мэблi то шагайце на месцы, а калi вы пачуеце iншы прадмет, то вы павінны будзяце прысесці.
А зараз слухайце ўважліва: стол, крэсла, юла, ложак, рыдлёўка, канапа, крэсла, грузавік, шафа, дыск.
Выхавальнік: Хлопчыкi i дзяучынкi, а зараз давайце пройдзем да нашай карціны і дапаможам расставіць мэблю у пакоi Кошкi. Перад тым як мы пачнем, давайце успомнiм дзе правая, а дзе левая старана. (Выхавальнiк прапануе аднаму выхаванцу падыйсцi i палажыць рукi на карцiну, паказаушы левую i праваю сторану). Добра, а зараз я кожнаму з вас, дам прадмет мэблi i скажу у якую частку пакоя неабходна паставiць мэблю.(Выхавальнік раздае кожнаму выхаванцу па малюнку мэблi, а выхаванцы растауляюць мэблю (справа, слева, перад).
Выхавальнік: Вось і гатовы наш пакой, мэбля стала правільна і ўсё змясцілася. А зараз мы з вамi правядзем фiзкультхвiлiнку «Бурацiна».
Бураціна пацягнуўся,
Раз — нагнуўся,
Два — нагнуўся,
Рукі ў бакі развёў,
Ключык, відаць, не знайшоў.
Каб ключык нам дастаць,
Трэба на носочкі ўстаць.
Выхавальнік: Хлопчыкi i дзяучынкi 4-5 гадоў запакуюць праект пакоя з памочнікам выхавальніка ў канверт і адправяць Кошцы.
Памочнік выхавальніка застаецца з выхаванцамi 4-5 гадоў запакоуваць у канверт. Выхавальнік з дзецьмі 5-6 гадоў падыходзяць да сталоў.
Выхавальнік: А зараз старэйшыя выхаванцы, прайдзіце да сваіх сталоў і выканайце заданне «Дарысуй, чаго не хапае» (для выхаванцау 5-6 гадоў). Але перад тым як мы пачнем, давайце зробім пальчыкавую гімнастыку:
Пальчыкавая гульня «Мэбля»
Гэта крэсла – на ім сядзяць,
Гэта стол – за ім сядзяць.
Вось ложак – на iм ляжаць.
У шафу мы рэчы прыбіраем
На вулiцу ўсе выбягаем.
У працэсе працы гучыць спакойная мелодыя. Памочнік выхавальніка дапамагае выхаванцам.
Выхавальнік з выхаванцамi 4-5 гадоў.
III.Заключная частка
Выхавальнік: Хлопчыкi i дзяучынкi, але вось і падышоу да канца наш занятак.
Раскажыце, аб чым мы гаварылі сёння на занятку? Што мы рабілі на занятку?
Выхавальнік дае кожнаму выхаванцу званочак (рэфлексія эмацыйнага настрою).
Хлопчыкi i дзяучынкi, у кожнага з вас ёсць званочак. Калі вам спадабалася на занятку і вы ўсё зразумелi-то неабходна падняць званочак уверх і пазванiць ім весела і хутка. А калі вам на занятку не спадабалася, ці вы нешта не зразумелi –то неабходна апусціць званочак ўніз і пазванiць на ім павольна і сумна.
Памочнік выхавальніка адводзіць выхаванцау 4-5 гадоў.
Выхавальнік падыходзіць да выхаванцау 5-6 гадоў.
Выхавальнік: Хлопчыкi i дзяучынкi, чаго не хапала ў вас на малюнку? (Індывідуальна праца з кожным выхаванцам, праводзіцца гутарка, пра адсутнічаючых частках мэблі). Хлопчыкi i дзяучынкi, але вось і падыйшоу да канца наш занятак.
Раскажыце, аб чым мы гаварылі сёння на занятку? Што мы рабілі на занятку? Ці ўсё ў Вас атрымалася?
Выхавальнік дае кожнаму выхаванцу званочак (рэфлексія эмацыйнага настрою).
Выхавальнік: Хлопчыкi i дзяучынкi, у кожнага з вас ёсць званочак. Калі вам спадабалася на занятаку і вы ўсё зразумелi-то неабходна падняць званочак уверх і пазванiць ім весела і хутка. А калі вам на занятку не спадабалася, ці вы нешта не зразумелi –то неабходна апусціць званочак ўніз і пазванiць на ім павольна і сумна.
Канспект занятка па адукацыйнай вобласці
"Развіццё маўлення і культура маўленчых зносін"
у рознаўзроставай групе (4-6 гадоў)
на тэму «Мэбля»
Падрыхтавала выхавальнік:
Афанасенка Вольга Эдуардаўна
вышэйшая катэгорыя
2018 год
4-5 гадоў:
Задачы:
Адукацыйная:
- сфармаваць абагульненае паняцце «Мэбля»;
-фарміраваць уяўленні аб мэблі, матэрыялу з якога яна зроблена;
- пашырыць слоўнік словамi па тэме (сядзець, ляжаць, спаць, стол, крэсла, ложак, шафа);
-фармiраваць уменне складаць апсальнае апавяданне па прадметным малюнкам;
-фарміраваць у маўленнi выхаванцаў ужывання адносных прыметнікаў і спосабах іх утварэння;
-пашырыць слоўнік за кошт прыметнікаў;
- замацоўваць утварэнне назоўнікаў з памяншальна - ласкальнымi суфіксамі;
Развiваючая:
-развіваць памяць, увагу, вуснае маўленне, уяўленне, мысленне;
Выхоўваючая:
-выхоўваць жаданне беражліва ставіцца да мэблі.
Інтэграцыя адукацыйных абласцей: «Дзіця і прырода», «Дзіця і грамадства».
Матэрыялы і абсталяванне:
- відэа зварот да дзяцей ад Кошкі;
- карціна пустога пакоя;
-маленькія карцінкі мэблі;
-ноўтбук;
- прэзентацыя на тэму «Як робяць мэблю»;
- прэзентацыя на тэму «З чаго зроблена мэбля?»;
-карцінкі мэблі фармату А4;
-мяч;
-званочак.
Метады і прыёмы:
Прывітанне гасцей; артыкуляцыйная гiмнастыка; сюрпрызны момант, уступная гутарка; прэзентацыя на тэму «Як робяць мэблю»; практыкаванне «З чаго зроблена мэбля?»; апісанне прадметаў мэблі; гульня на утварэнне памяншальна-ласкальных суфіксаў; гульня «Даскажы слова»; практыкаванне «Будзь уважлівым»;фiзкультхвiлiнка «Бурацiна»; заключная гутарка; пытанні да дзяцей; ацэнка дзейнасці выхаванцаў; рэфлексія эмацыйнага настрою.
5-6 гадоў
Задачы:
Адукацыйная:
- замацаваць абагульненае паняцце «Мэбля»;
-працягваць фарміраваць уяўленні аб мэблі, яе прызначэнні, матэрыялу з якога яна зроблена;
-удакладнiць і пашырыць слоўнік словамi па тэме (сядзець, ляжаць, спаць, стол, крэсла, ложак, шафа);
-працягваць фармiраваць уменне складаць апсальнае апавяданне па прадметным малюнкам;
-сфармаваць у маўленнi выхаванцаў ужывання адносных прыметнікаў і спосабах іх утварэння;
-пашырыць слоўнік за кошт прыметнікаў;
- замацаваць утварэнне назоўнікаў з памяншальна - ласкальнымi суфіксамі;
-практыкаваць у дамалёўкi адсутнічаючых частак мэблі;
Развiваючая:
-развіваць памяць, увагу, вуснае маўленне, уяўленне, мысленне, дробную маторыку рук;
Выхоўваючая:
-выхоўваць жаданне беражліва ставіцца да мэблі.
Інтэграцыя адукацыйных абласцей: «Дзіця і грамадства», «Маляванне».
Матэрыялы і абсталяванне:
- відэа зварот да дзяцей ад Кошкі;
- карціна пустога пакоя;
-маленькія карцінкі мэблі;
-ноўтбук;
- прэзентацыя на тэму «Як робяць мэблю»;
- прэзентацыя на тэму «З чаго зроблена мэбля?»;
-карцінкі мэблі фармату А4;
- карцінкі з адсутнай часткай мэблі;
-мяч;
- алоўкі;
- спакойная музыка;
-званочак.
Метады і прыёмы:
Прывітанне гасцей; артыкуляцыйная гiмнастыка; сюрпрызны момант, уступная гутарка; прэзентацыя на тэму «Як робяць мэблю»; практыкаванне «З чаго зроблена мэбля?»; апісанне прадметаў мэблі; гульня на утварэнне памяншальна-ласкальных суфіксаў; гульня «Даскажы слова»; практыкаванне «Будзь уважлівым»; фiзкультхвiлiнка «Бурацiна»; пальчыкавая гульня; маляванне адсутных частак мэблі; заключная гутарка; пытанні да дзяцей; ацэнка дзейнасці выхаванцаў; рэфлексія эмацыйнага настрою.
ХОД ЗАНЯТКА:
I. Уступная частка
Арганізацыйны момант. Выхаванцы разам з выхавальнікам заходзяць у групу.
Выхавальнік: «Хлопчыкi i дзяучынкi у нас сёння шмат гасцей. Павітаемся з імі.
Зазірнула раніцай сонца
У наша светлае ваконца,
І кліча: «Пара ўставаць, Пара вочкі адкрываць!»
Гэты дзень няхай нясе,
шмат радасцi, табе и мне (паказваюць адзін на аднаго).
Добры дзень!
Выхавальнік: Перад тым як мы пачнем занятак, давайце пагуляем з нашым язычком.
«Иголочка»
Улыбаюсь: вот шутник (широко улыбаются),
Узким-узким стал язык (скручиваю язык в трубочку).
Меж зубами, как сучок (язык показывают и прячут),
Вылез длинный язычок (показывают язык).
Чуецца мелодыя званка (выхавальнік разам з дзецьмі падыходзіць да ноўтбука.)
Выхавальнік: Цікава, а хто гэта нам тэлефануе? Хлопчыкi i дзяучынкi, глядзіце, нам тэлефануе Кошка.
(Відэа зварот да дзяцей ад Кошкі)
Котка: «Добры дзень, хлопчыкі i дзяучынкі (выхаванцы вітаюцца). Мяне завуць Кошка. А вы ведаеце казку «Кошкін дом»? (Адказы дзяцей). Вы напэўна ўжо ведаеце, што ў мяне здарылася бяда, згарэў мой дом. Але мае сябры дапамаглі мне, і мы пабудавалі новы, вялікі і прыгожы дом, вось ён (паказвае вялікі дом). Але, на жаль, мы ніяк не можам расставіць мэблю ў маім пакоі, каб усе змясцілася. Я з сябрамі чула, што вы вельмі разумныя і добрыя дзеці, і можаце дапамагчы мне абставіць мой пакой мэбляй. Калі вы пагадзіцеся, то я вам вышлю праект майго пакоя і мэблі, якая ў мяне ёсць. Вельмі спадзяюся, што вы мне дапаможаце. Да сустрэчы!»
Выхавальнік: (Дастае карціну пустога пакоя, і мэблі). Ну што, хлопчыкi i дзяучынкi, дапаможам кошцы расставіць мэблю?
Выхаванцы: Да.
Выхавальнік: Але перад тым як мы пачнем расстаўляць мэблю, давайце і самі даведаемся якая бывае мэбля, дзе яе можна купіць, з якога матэрыялу зробленая яна i яе прызначэнне. А зараз мы паглядзiм паглядзім, як і з чаго вырабляюць мэблю.
II.Асноўная частка
Прэзентацыя на тэму «Як робяць мэблю».
-Калі вырастаюць вялікія дрэвы, іх высякаюць, спілоўваюць ўсе галінкі. Такім чынам атрымліваюцца бервяна. Іх укладваюць ў грузавыя машыны і адпраўляюць у мэблевы цэх, дзе робяць дэталі для мэблі. Пасля таго, як усе дэталі гатовыя, спецыяльныя рабочыя збіраюць з іх прадметы мэблі: ложкі, крэслы, сталы, шафы, табурэткі, гарнітуры. Гатовую мэбля прадаюць у мэблевых крамах.
Выхавальнік: А зараз давайце выканаем практыкаванне, якое называецца «З чаго зроблена мэбля».
Практыкаванне «З чаго зроблена мэбля?» (Паказ прэзентацыі)
-Шафа з дрэва – якая? (Драўляная)
-Канапа са скуры – якая? (Скураная)
-Крэсла з пластмасы – якое? (Пластмасавае)
-Стол з шкла – які? (Шкляны)
-Ложак з жалеза – якi? (Жалезны)
Выхавальнік: А зараз мы з вамi адправiмся у мэблевую краму i паглядзiм якая мэбля там ёсць. Паглядзіце рабяты, колькі малюнкаў, давайце разгледзім i назавом кожны прадмет мэблі (Дзецi называюць прадметы мэблi). Дак што гэта, адным словам? (Адказы дзяцей: Мэбля).
А зараз мы з вамi, апішам некаторыя прадметы мэблi па таблiцы. Я зараз пачну, а вы потым прадоужыця. Будзьце вельмi уважлiвымi.
Гэта ложак. На iм ляжаць. Ложак для спальнага пакоя. Ложак светлага колеру. Ложак зроблен з дрэва-ен драуляны, матрас зроблен з тканiны-ен тканевы. Ложак зроблен з некалькiх частак: спiнкi, асновы, ножак.Ложак падобны на прамавугольнiк. Каб ложак быу чыстым, яго неабходна пыласосiць i чысцiць щчоткай.
Выхавальнік: А зараз вы паспрабуеце апiсаць прадметы мэблi. (Дзецi апiсваюць мэблю).
1.Гэта крэсла. На iм сядзяць. Крэсла для гасцiннага пакоя. Крэсла чорнага колеру. Крэсла зроблена са скуры-яно скураное. Крэсла зроблена з некалькiх частак: падлакотнiкау, сядзення, спiнкi. Крэсла падобнае на квадрат. Каб крэсла было чыстае, яго неабходна пыласосiць i мыць.
2. Гэта стул. На iм сядзяць. Стул для кухоннага i гасцiннага пакоя. Стул чорнага колеру, але сядзенне светлага колеру. Стул зроблен с дрэва-ен драуляны, а сядзенне зроблена з тканiны-яно тканевае. Стул зроблен з некалькiх частак: спiнкi, сядзення, ножак. Стул падобны на квадрат. Каб стул быу чыстым, яго неабходна чысцiць i мыць.
3.Гэта канапа. На ёй ляжаць. Канапа для гасцiннага пакоя.Канапа светлага колеру. Канапа зроблена са шкуры, яна-скураная. Канапа зроблена з некалькiх частак: сядзення, спiнкi, падлакотнiкау, ножак. Канапа падобная на прамавугольнiк. Каб канапа была чыстая, яе неабходна пыласосiць i чысцiць шчоткай.
Выхавальнік: Зараз мы з вамі пагуляем у адну гульню «Вялiкi-маленькi». Я буду называць вам вялікі прадмет мэблi i перадаваць вам мяч, а вы мне будзяце называць маленькі прадмет i вярнаць яго назад мне.Але пачынаць свой адказ вы будзяце са слоу «А у мяне маленькi, або маленькая….»
-У мяне вялікая шафа, а ў цябе…… а у мяне маленькая шафачка;
- У мяне вялікi ложак, а ў цябе ……. а у мяне маленькi ложачак;
- У мяне вялікі стол, а ў цябе……….. а у мяне маленькі столічак;
- У мяне вялікая канапа, а ў цябе……….а у мяне маленькая канапачка;
-У мяне вялiкi стул, а у цябе…… а у мяне маленькi стулiчак;
-У мяне вялiкая табурэтка, а у цябе…… а у меня маленькая табурэтачка;
- У мяне вялікае крэсла, а ў цябе……….а у мяне маленькае крэслачка.
Выхавальнік: А зараз мы пагуляем у гульню «Даскажы слова».
Калі ты захочаш спаць, у спальні чакае цябе ...(ложак).
Як прыемна нашай Тані пакачацца на ...(канапе, ложку).
Каб нашы ногі адпачылі, пасядзі-ка ты на ...(крэсле, стуле, табурэтке).
З пірагамі чай пап'ем за абедзенным ...(сталом).
Кашулю, ці кофту, цеплы шалік акуратна складзем ў ...(шафу).
Практыкаванне «Будзь уважлівым»
Выхавальнік: Хлопчыкi i дзяучынкi, а зараз я праверу якія вы ўважлівыя. Я буду пералічваць назвы мэблі, а вы ўважліва слухаць.Калi вы пачуеце назву мэблi то шагайце на месцы, а калi вы пачуеце iншы прадмет, то вы павінны будзяце прысесці.
А зараз слухайце ўважліва: стол, крэсла, юла, ложак, рыдлёўка, канапа, крэсла, грузавік, шафа, дыск.
Выхавальнік: Хлопчыкi i дзяучынкi, а зараз давайце пройдзем да нашай карціны і дапаможам расставіць мэблю у пакоi Кошкi. Перад тым як мы пачнем, давайце успомнiм дзе правая, а дзе левая старана. (Выхавальнiк прапануе аднаму выхаванцу падыйсцi i палажыць рукi на карцiну, паказаушы левую i праваю сторану). Добра, а зараз я кожнаму з вас, дам прадмет мэблi i скажу у якую частку пакоя неабходна паставiць мэблю.(Выхавальнік раздае кожнаму выхаванцу па малюнку мэблi, а выхаванцы растауляюць мэблю (справа, слева, перад).
Выхавальнік: Вось і гатовы наш пакой, мэбля стала правільна і ўсё змясцілася. А зараз мы з вамi правядзем фiзкультхвiлiнку «Бурацiна».
Бураціна пацягнуўся,
Раз — нагнуўся,
Два — нагнуўся,
Рукі ў бакі развёў,
Ключык, відаць, не знайшоў.
Каб ключык нам дастаць,
Трэба на носочкі ўстаць.
Выхавальнік: Хлопчыкi i дзяучынкi 4-5 гадоў запакуюць праект пакоя з памочнікам выхавальніка ў канверт і адправяць Кошцы.
Памочнік выхавальніка застаецца з выхаванцамi 4-5 гадоў запакоуваць у канверт. Выхавальнік з дзецьмі 5-6 гадоў падыходзяць да сталоў.
Выхавальнік: А зараз старэйшыя выхаванцы, прайдзіце да сваіх сталоў і выканайце заданне «Дарысуй, чаго не хапае» (для выхаванцау 5-6 гадоў). Але перад тым як мы пачнем, давайце зробім пальчыкавую гімнастыку:
Пальчыкавая гульня «Мэбля»
Гэта крэсла – на ім сядзяць,
Гэта стол – за ім сядзяць.
Вось ложак – на iм ляжаць.
У шафу мы рэчы прыбіраем
На вулiцу ўсе выбягаем.
У працэсе працы гучыць спакойная мелодыя. Памочнік выхавальніка дапамагае выхаванцам.
Выхавальнік з выхаванцамi 4-5 гадоў.
III.Заключная частка
Выхавальнік: Хлопчыкi i дзяучынкi, але вось і падышоу да канца наш занятак.
Раскажыце, аб чым мы гаварылі сёння на занятку? Што мы рабілі на занятку?
Выхавальнік дае кожнаму выхаванцу званочак (рэфлексія эмацыйнага настрою).
Хлопчыкi i дзяучынкi, у кожнага з вас ёсць званочак. Калі вам спадабалася на занятку і вы ўсё зразумелi-то неабходна падняць званочак уверх і пазванiць ім весела і хутка. А калі вам на занятку не спадабалася, ці вы нешта не зразумелi –то неабходна апусціць званочак ўніз і пазванiць на ім павольна і сумна.
Памочнік выхавальніка адводзіць выхаванцау 4-5 гадоў.
Выхавальнік падыходзіць да выхаванцау 5-6 гадоў.
Выхавальнік: Хлопчыкi i дзяучынкi, чаго не хапала ў вас на малюнку? (Індывідуальна праца з кожным выхаванцам, праводзіцца гутарка, пра адсутнічаючых частках мэблі). Хлопчыкi i дзяучынкi, але вось і падыйшоу да канца наш занятак.
Раскажыце, аб чым мы гаварылі сёння на занятку? Што мы рабілі на занятку? Ці ўсё ў Вас атрымалася?
Выхавальнік дае кожнаму выхаванцу званочак (рэфлексія эмацыйнага настрою).
Выхавальнік: Хлопчыкi i дзяучынкi, у кожнага з вас ёсць званочак. Калі вам спадабалася на занятаку і вы ўсё зразумелi-то неабходна падняць званочак уверх і пазванiць ім весела і хутка. А калі вам на занятку не спадабалася, ці вы нешта не зразумелi –то неабходна апусціць званочак ўніз і пазванiць на ім павольна і сумна.