Новости проекта
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by
Голосование
Пользуетесь ли вы мобильным приложением Schools.by?
Всего 0 человек

Канспект занятка на тэму «Мэбля»

Дата: 20 ноября 2019 в 13:46

  

Канспект занятка па адукацыйнай вобласці

"Развіццё маўлення і культура маўленчых зносін"

у рознаўзроставай групе (4-6 гадоў)

на тэму «Мэбля»

                                                                                         Падрыхтавала выхавальнік:

                                                                                            Афанасенка Вольга Эдуардаўна

                                                                                           вышэйшая катэгорыя

2018 год

4-5 гадоў:

Задачы:

Адукацыйная:

- сфармаваць абагульненае паняцце «Мэбля»;

-фарміраваць уяўленні аб мэблі, матэрыялу з якога яна зроблена;

- пашырыць  слоўнік словамi па тэме (сядзець, ляжаць, спаць, стол, крэсла, ложак, шафа);

-фармiраваць уменне складаць апсальнае апавяданне па прадметным малюнкам;

-фарміраваць у маўленнi выхаванцаў  ужывання адносных прыметнікаў і спосабах  іх утварэння;

-пашырыць слоўнік за кошт прыметнікаў;

- замацоўваць утварэнне назоўнікаў з памяншальна - ласкальнымi суфіксамі;

Развiваючая:

-развіваць памяць, увагу, вуснае маўленне, уяўленне, мысленне;

Выхоўваючая:

-выхоўваць жаданне беражліва ставіцца да мэблі.

Інтэграцыя адукацыйных абласцей: «Дзіця і прырода», «Дзіця і грамадства».

Матэрыялы і абсталяванне:

- відэа зварот да дзяцей ад Кошкі;

- карціна пустога  пакоя;

-маленькія карцінкі мэблі;

-ноўтбук;

- прэзентацыя на тэму «Як робяць мэблю»;

- прэзентацыя на тэму «З чаго зроблена мэбля?»;

-карцінкі мэблі фармату А4;

-мяч;

-званочак.

Метады і прыёмы:

Прывітанне гасцей; артыкуляцыйная гiмнастыка; сюрпрызны момант, уступная гутарка; прэзентацыя на тэму «Як робяць мэблю»; практыкаванне «З чаго зроблена мэбля?»; апісанне прадметаў мэблі; гульня на утварэнне  памяншальна-ласкальных суфіксаў; гульня «Даскажы слова»; практыкаванне «Будзь уважлівым»;фiзкультхвiлiнка «Бурацiна»; заключная гутарка; пытанні да дзяцей; ацэнка дзейнасці выхаванцаў; рэфлексія эмацыйнага настрою.

5-6 гадоў

Задачы:

Адукацыйная:

- замацаваць абагульненае паняцце «Мэбля»;

-працягваць фарміраваць уяўленні аб мэблі, яе прызначэнні, матэрыялу з якога яна зроблена;

-удакладнiць і пашырыць  слоўнік словамi па тэме (сядзець, ляжаць, спаць, стол, крэсла, ложак, шафа);

-працягваць фармiраваць уменне складаць апсальнае апавяданне па прадметным малюнкам;

-сфармаваць у маўленнi  выхаванцаў  ужывання адносных прыметнікаў і спосабах іх утварэння;

-пашырыць слоўнік за кошт прыметнікаў;

- замацаваць утварэнне назоўнікаў з памяншальна - ласкальнымi суфіксамі;

-практыкаваць у дамалёўкi  адсутнічаючых  частак мэблі;

Развiваючая:

-развіваць памяць, увагу, вуснае маўленне, уяўленне, мысленне,  дробную маторыку рук;

Выхоўваючая:

-выхоўваць жаданне беражліва ставіцца да мэблі.

Інтэграцыя адукацыйных абласцей: «Дзіця і грамадства», «Маляванне».

Матэрыялы і абсталяванне:

- відэа зварот да дзяцей ад Кошкі;

- карціна пустога  пакоя;

-маленькія карцінкі мэблі;

-ноўтбук;

- прэзентацыя на тэму «Як робяць мэблю»;

- прэзентацыя на тэму «З чаго зроблена мэбля?»;

-карцінкі мэблі фармату А4;

- карцінкі з адсутнай часткай мэблі;

-мяч;

- алоўкі;

- спакойная музыка;

-званочак.

Метады і прыёмы:

Прывітанне гасцей; артыкуляцыйная гiмнастыка; сюрпрызны момант, уступная гутарка; прэзентацыя на тэму «Як робяць мэблю»; практыкаванне «З чаго зроблена мэбля?»; апісанне прадметаў мэблі; гульня на утварэнне  памяншальна-ласкальных суфіксаў; гульня «Даскажы слова»; практыкаванне «Будзь уважлівым»; фiзкультхвiлiнка «Бурацiна»; пальчыкавая гульня; маляванне адсутных частак мэблі; заключная гутарка; пытанні да дзяцей; ацэнка дзейнасці выхаванцаў; рэфлексія эмацыйнага настрою.

ХОД ЗАНЯТКА:

I. Уступная частка

 Арганізацыйны момант. Выхаванцы разам з выхавальнікам заходзяць у групу.

Выхавальнік: «Хлопчыкi i  дзяучынкi у  нас сёння шмат гасцей. Павітаемся з імі.

Зазірнула раніцай сонца

У наша светлае ваконца,

І кліча: «Пара ўставаць, Пара вочкі адкрываць!»

 Гэты дзень няхай нясе,

шмат радасцi, табе и мне (паказваюць адзін на аднаго).

Добры дзень!

Выхавальнік: Перад тым як мы пачнем занятак, давайце пагуляем з нашым язычком.

«Иголочка»

Улыбаюсь: вот шутник (широко улыбаются),

Узким-узким стал язык (скручиваю язык в трубочку).

Меж зубами, как сучок (язык показывают и прячут),

Вылез длинный язычок (показывают язык).

Чуецца мелодыя званка (выхавальнік разам з дзецьмі падыходзіць да ноўтбука.)

Выхавальнік: Цікава, а хто гэта нам тэлефануе? Хлопчыкi i  дзяучынкi,  глядзіце,  нам тэлефануе Кошка.

(Відэа зварот да дзяцей ад Кошкі)

Котка: «Добры дзень, хлопчыкі i дзяучынкі (выхаванцы  вітаюцца). Мяне завуць Кошка. А вы ведаеце казку «Кошкін дом»? (Адказы дзяцей). Вы напэўна ўжо ведаеце, што ў мяне здарылася бяда, згарэў мой дом. Але мае сябры дапамаглі мне, і мы пабудавалі новы, вялікі і прыгожы дом, вось ён (паказвае вялікі дом). Але, на жаль, мы ніяк не можам расставіць мэблю ў маім пакоі, каб усе змясцілася. Я з сябрамі чула, што вы вельмі разумныя і добрыя дзеці, і можаце дапамагчы мне абставіць мой пакой мэбляй. Калі вы пагадзіцеся, то я вам вышлю праект майго пакоя і мэблі, якая ў мяне ёсць. Вельмі спадзяюся, што вы мне дапаможаце. Да сустрэчы!»

Выхавальнік: (Дастае карціну пустога  пакоя, і мэблі). Ну што, хлопчыкi i  дзяучынкi, дапаможам кошцы расставіць мэблю?

Выхаванцы: Да.

Выхавальнік: Але перад тым як мы пачнем расстаўляць мэблю, давайце і самі даведаемся якая бывае мэбля, дзе яе можна купіць, з якога матэрыялу зробленая яна i яе прызначэнне. А зараз мы паглядзiм паглядзім, як і з чаго вырабляюць мэблю.

II.Асноўная частка

Прэзентацыя на тэму «Як робяць мэблю».

-Калі вырастаюць вялікія дрэвы, іх высякаюць, спілоўваюць ўсе галінкі. Такім чынам атрымліваюцца бервяна. Іх укладваюць ў грузавыя машыны і адпраўляюць у мэблевы цэх, дзе робяць дэталі для мэблі. Пасля таго, як усе дэталі гатовыя, спецыяльныя рабочыя збіраюць з іх прадметы мэблі: ложкі, крэслы, сталы, шафы, табурэткі, гарнітуры. Гатовую мэбля прадаюць у мэблевых крамах.

Выхавальнік: А зараз давайце выканаем практыкаванне, якое называецца «З чаго зроблена мэбля».

Практыкаванне «З чаго зроблена мэбля?» (Паказ прэзентацыі)

-Шафа з дрэва – якая? (Драўляная)

-Канапа са скуры – якая? (Скураная)

-Крэсла з пластмасы – якое? (Пластмасавае)

-Стол з шкла – які? (Шкляны)

-Ложак з жалеза – якi? (Жалезны)

Выхавальнік: А зараз мы з вамi адправiмся у мэблевую краму i паглядзiм якая мэбля там ёсць. Паглядзіце рабяты, колькі малюнкаў, давайце разгледзім i назавом  кожны прадмет мэблі (Дзецi называюць прадметы мэблi). Дак што гэта, адным словам? (Адказы дзяцей: Мэбля).

А зараз мы з вамi, апішам некаторыя прадметы мэблi па таблiцы. Я зараз пачну, а вы потым прадоужыця. Будзьце вельмi уважлiвымi.

Гэта ложак. На iм ляжаць. Ложак для спальнага пакоя. Ложак светлага колеру. Ложак зроблен з дрэва-ен драуляны, матрас зроблен з тканiны-ен тканевы. Ложак зроблен з некалькiх частак: спiнкi, асновы, ножак.Ложак падобны на прамавугольнiк. Каб ложак быу чыстым, яго неабходна пыласосiць i чысцiць щчоткай.

Выхавальнік: А зараз вы паспрабуеце апiсаць прадметы мэблi. (Дзецi апiсваюць мэблю).

1.Гэта крэсла. На iм сядзяць. Крэсла для гасцiннага пакоя. Крэсла чорнага колеру. Крэсла зроблена са скуры-яно скураное. Крэсла зроблена з некалькiх частак: падлакотнiкау, сядзення, спiнкi. Крэсла падобнае на квадрат. Каб крэсла было чыстае, яго неабходна пыласосiць i мыць.

2. Гэта стул. На iм сядзяць. Стул для кухоннага i гасцiннага пакоя. Стул чорнага колеру, але сядзенне светлага колеру. Стул зроблен с дрэва-ен драуляны, а сядзенне зроблена з тканiны-яно тканевае. Стул зроблен з некалькiх частак: спiнкi, сядзення, ножак. Стул падобны на квадрат. Каб стул быу чыстым, яго неабходна чысцiць i мыць.

3.Гэта канапа. На ёй ляжаць. Канапа для гасцiннага пакоя.Канапа светлага колеру. Канапа зроблена са шкуры, яна-скураная.  Канапа зроблена з некалькiх частак: сядзення, спiнкi, падлакотнiкау, ножак. Канапа падобная на прамавугольнiк. Каб канапа была чыстая, яе неабходна пыласосiць i чысцiць шчоткай.

Выхавальнік: Зараз мы з вамі пагуляем у адну гульню «Вялiкi-маленькi». Я буду называць вам вялікі прадмет мэблi i перадаваць вам мяч, а вы мне будзяце называць маленькі прадмет i вярнаць яго назад мне.Але пачынаць свой адказ вы будзяце са слоу «А у мяне маленькi, або маленькая….»

-У мяне вялікая шафа, а ў цябе…… а у мяне маленькая шафачка;

- У мяне вялікi ложак, а ў цябе ……. а у мяне маленькi  ложачак;

- У мяне вялікі стол, а ў цябе……….. а у мяне маленькі столічак;

- У мяне вялікая канапа, а ў цябе……….а у мяне  маленькая канапачка;

-У мяне вялiкi стул, а у цябе…… а у мяне маленькi стулiчак;

-У мяне вялiкая табурэтка, а у цябе…… а у меня маленькая табурэтачка;

- У мяне вялікае крэсла, а ў цябе……….а у мяне  маленькае крэслачка.

Выхавальнік: А зараз мы пагуляем у гульню «Даскажы  слова».

Калі ты захочаш спаць, у спальні чакае цябе ...(ложак).

Як прыемна нашай Тані пакачацца на ...(канапе, ложку).

Каб нашы ногі адпачылі, пасядзі-ка ты на ...(крэсле, стуле, табурэтке).

З пірагамі чай пап'ем за абедзенным ...(сталом).

Кашулю, ці кофту, цеплы шалік акуратна складзем ў ...(шафу).

Практыкаванне «Будзь уважлівым»

Выхавальнік: Хлопчыкi i  дзяучынкi, а зараз я праверу якія вы ўважлівыя. Я буду пералічваць назвы мэблі, а вы ўважліва слухаць.Калi вы пачуеце назву мэблi то шагайце на месцы, а калi вы пачуеце iншы прадмет, то вы павінны будзяце прысесці.

А зараз слухайце ўважліва: стол, крэсла, юла, ложак, рыдлёўка, канапа, крэсла, грузавік, шафа, дыск.

Выхавальнік: Хлопчыкi i  дзяучынкi, а зараз давайце пройдзем да нашай карціны і дапаможам расставіць мэблю у пакоi Кошкi. Перад тым як мы пачнем, давайце успомнiм дзе правая, а дзе левая старана. (Выхавальнiк прапануе аднаму выхаванцу падыйсцi i палажыць рукi на карцiну, паказаушы левую i праваю сторану). Добра, а зараз я кожнаму з вас, дам прадмет мэблi i скажу у якую частку пакоя  неабходна паставiць мэблю.(Выхавальнік раздае кожнаму выхаванцу па  малюнку мэблi, а выхаванцы растауляюць мэблю (справа, слева, перад).

Выхавальнік: Вось і гатовы наш пакой, мэбля стала правільна і ўсё змясцілася. А зараз мы з вамi правядзем фiзкультхвiлiнку «Бурацiна».

Бураціна пацягнуўся,

Раз — нагнуўся,

Два — нагнуўся,

Рукі ў бакі развёў,

Ключык, відаць, не знайшоў.

Каб ключык нам дастаць,

Трэба на носочкі ўстаць.

Выхавальнік: Хлопчыкi i  дзяучынкi 4-5 гадоў запакуюць  праект пакоя з памочнікам выхавальніка ў канверт і адправяць Кошцы.

Памочнік выхавальніка застаецца з выхаванцамi 4-5 гадоў запакоуваць у канверт. Выхавальнік з дзецьмі 5-6 гадоў падыходзяць да сталоў.

Выхавальнік: А зараз старэйшыя выхаванцы, прайдзіце да сваіх сталоў і выканайце заданне «Дарысуй, чаго не хапае» (для выхаванцау 5-6 гадоў). Але перад тым як мы пачнем, давайце зробім пальчыкавую гімнастыку:

Пальчыкавая гульня «Мэбля»

Гэта крэсла – на ім сядзяць,

Гэта стол – за ім сядзяць.

Вось ложак – на iм ляжаць.

У шафу мы рэчы прыбіраем

На вулiцу ўсе выбягаем.

У працэсе працы гучыць спакойная мелодыя. Памочнік выхавальніка дапамагае выхаванцам.

Выхавальнік з выхаванцамi 4-5 гадоў.

III.Заключная частка

Выхавальнік: Хлопчыкi i  дзяучынкi, але вось і падышоу да канца наш занятак.

Раскажыце, аб чым мы гаварылі сёння на занятку? Што мы рабілі на занятку?

Выхавальнік дае кожнаму выхаванцу званочак (рэфлексія эмацыйнага настрою).

Хлопчыкi i  дзяучынкi, у кожнага з вас ёсць званочак. Калі вам спадабалася на занятку і вы ўсё зразумелi-то неабходна падняць званочак уверх і пазванiць ім весела і хутка. А калі вам на занятку  не спадабалася, ці вы нешта  не зразумелi –то неабходна апусціць званочак ўніз і пазванiць на ім павольна і сумна.

Памочнік выхавальніка адводзіць выхаванцау 4-5 гадоў.

Выхавальнік падыходзіць да выхаванцау 5-6 гадоў.

Выхавальнік: Хлопчыкi i  дзяучынкi, чаго не хапала ў вас на малюнку? (Індывідуальна праца з кожным выхаванцам,  праводзіцца гутарка, пра адсутнічаючых  частках мэблі). Хлопчыкi i  дзяучынкi, але вось і падыйшоу да канца наш занятак.

Раскажыце, аб чым мы гаварылі сёння на занятку? Што мы рабілі на занятку? Ці ўсё ў Вас атрымалася?

Выхавальнік дае кожнаму выхаванцу званочак (рэфлексія эмацыйнага настрою).

Выхавальнік: Хлопчыкi i  дзяучынкi, у кожнага з вас ёсць званочак. Калі вам спадабалася на занятаку і вы ўсё зразумелi-то неабходна падняць званочак уверх і пазванiць ім весела і хутка. А калі вам на занятку  не спадабалася, ці вы нешта  не зразумелi –то неабходна апусціць званочак ўніз і пазванiць на ім павольна і сумна.

Канспект занятка па адукацыйнай вобласці

"Развіццё маўлення і культура маўленчых зносін"

у рознаўзроставай групе (4-6 гадоў)

на тэму «Мэбля»

                                                                                         Падрыхтавала выхавальнік:

                                                                                            Афанасенка Вольга Эдуардаўна

                                                                                           вышэйшая катэгорыя

2018 год

4-5 гадоў:

Задачы:

Адукацыйная:

- сфармаваць абагульненае паняцце «Мэбля»;

-фарміраваць уяўленні аб мэблі, матэрыялу з якога яна зроблена;

- пашырыць  слоўнік словамi па тэме (сядзець, ляжаць, спаць, стол, крэсла, ложак, шафа);

-фармiраваць уменне складаць апсальнае апавяданне па прадметным малюнкам;

-фарміраваць у маўленнi выхаванцаў  ужывання адносных прыметнікаў і спосабах  іх утварэння;

-пашырыць слоўнік за кошт прыметнікаў;

- замацоўваць утварэнне назоўнікаў з памяншальна - ласкальнымi суфіксамі;

Развiваючая:

-развіваць памяць, увагу, вуснае маўленне, уяўленне, мысленне;

Выхоўваючая:

-выхоўваць жаданне беражліва ставіцца да мэблі.

Інтэграцыя адукацыйных абласцей: «Дзіця і прырода», «Дзіця і грамадства».

Матэрыялы і абсталяванне:

- відэа зварот да дзяцей ад Кошкі;

- карціна пустога  пакоя;

-маленькія карцінкі мэблі;

-ноўтбук;

- прэзентацыя на тэму «Як робяць мэблю»;

- прэзентацыя на тэму «З чаго зроблена мэбля?»;

-карцінкі мэблі фармату А4;

-мяч;

-званочак.

Метады і прыёмы:

Прывітанне гасцей; артыкуляцыйная гiмнастыка; сюрпрызны момант, уступная гутарка; прэзентацыя на тэму «Як робяць мэблю»; практыкаванне «З чаго зроблена мэбля?»; апісанне прадметаў мэблі; гульня на утварэнне  памяншальна-ласкальных суфіксаў; гульня «Даскажы слова»; практыкаванне «Будзь уважлівым»;фiзкультхвiлiнка «Бурацiна»; заключная гутарка; пытанні да дзяцей; ацэнка дзейнасці выхаванцаў; рэфлексія эмацыйнага настрою.

5-6 гадоў

Задачы:

Адукацыйная:

- замацаваць абагульненае паняцце «Мэбля»;

-працягваць фарміраваць уяўленні аб мэблі, яе прызначэнні, матэрыялу з якога яна зроблена;

-удакладнiць і пашырыць  слоўнік словамi па тэме (сядзець, ляжаць, спаць, стол, крэсла, ложак, шафа);

-працягваць фармiраваць уменне складаць апсальнае апавяданне па прадметным малюнкам;

-сфармаваць у маўленнi  выхаванцаў  ужывання адносных прыметнікаў і спосабах іх утварэння;

-пашырыць слоўнік за кошт прыметнікаў;

- замацаваць утварэнне назоўнікаў з памяншальна - ласкальнымi суфіксамі;

-практыкаваць у дамалёўкi  адсутнічаючых  частак мэблі;

Развiваючая:

-развіваць памяць, увагу, вуснае маўленне, уяўленне, мысленне,  дробную маторыку рук;

Выхоўваючая:

-выхоўваць жаданне беражліва ставіцца да мэблі.

Інтэграцыя адукацыйных абласцей: «Дзіця і грамадства», «Маляванне».

Матэрыялы і абсталяванне:

- відэа зварот да дзяцей ад Кошкі;

- карціна пустога  пакоя;

-маленькія карцінкі мэблі;

-ноўтбук;

- прэзентацыя на тэму «Як робяць мэблю»;

- прэзентацыя на тэму «З чаго зроблена мэбля?»;

-карцінкі мэблі фармату А4;

- карцінкі з адсутнай часткай мэблі;

-мяч;

- алоўкі;

- спакойная музыка;

-званочак.

Метады і прыёмы:

Прывітанне гасцей; артыкуляцыйная гiмнастыка; сюрпрызны момант, уступная гутарка; прэзентацыя на тэму «Як робяць мэблю»; практыкаванне «З чаго зроблена мэбля?»; апісанне прадметаў мэблі; гульня на утварэнне  памяншальна-ласкальных суфіксаў; гульня «Даскажы слова»; практыкаванне «Будзь уважлівым»; фiзкультхвiлiнка «Бурацiна»; пальчыкавая гульня; маляванне адсутных частак мэблі; заключная гутарка; пытанні да дзяцей; ацэнка дзейнасці выхаванцаў; рэфлексія эмацыйнага настрою.

ХОД ЗАНЯТКА:

I. Уступная частка

 Арганізацыйны момант. Выхаванцы разам з выхавальнікам заходзяць у групу.

Выхавальнік: «Хлопчыкi i  дзяучынкi у  нас сёння шмат гасцей. Павітаемся з імі.

Зазірнула раніцай сонца

У наша светлае ваконца,

І кліча: «Пара ўставаць, Пара вочкі адкрываць!»

 Гэты дзень няхай нясе,

шмат радасцi, табе и мне (паказваюць адзін на аднаго).

Добры дзень!

Выхавальнік: Перад тым як мы пачнем занятак, давайце пагуляем з нашым язычком.

«Иголочка»

Улыбаюсь: вот шутник (широко улыбаются),

Узким-узким стал язык (скручиваю язык в трубочку).

Меж зубами, как сучок (язык показывают и прячут),

Вылез длинный язычок (показывают язык).

Чуецца мелодыя званка (выхавальнік разам з дзецьмі падыходзіць да ноўтбука.)

Выхавальнік: Цікава, а хто гэта нам тэлефануе? Хлопчыкi i  дзяучынкi,  глядзіце,  нам тэлефануе Кошка.

(Відэа зварот да дзяцей ад Кошкі)

Котка: «Добры дзень, хлопчыкі i дзяучынкі (выхаванцы  вітаюцца). Мяне завуць Кошка. А вы ведаеце казку «Кошкін дом»? (Адказы дзяцей). Вы напэўна ўжо ведаеце, што ў мяне здарылася бяда, згарэў мой дом. Але мае сябры дапамаглі мне, і мы пабудавалі новы, вялікі і прыгожы дом, вось ён (паказвае вялікі дом). Але, на жаль, мы ніяк не можам расставіць мэблю ў маім пакоі, каб усе змясцілася. Я з сябрамі чула, што вы вельмі разумныя і добрыя дзеці, і можаце дапамагчы мне абставіць мой пакой мэбляй. Калі вы пагадзіцеся, то я вам вышлю праект майго пакоя і мэблі, якая ў мяне ёсць. Вельмі спадзяюся, што вы мне дапаможаце. Да сустрэчы!»

Выхавальнік: (Дастае карціну пустога  пакоя, і мэблі). Ну што, хлопчыкi i  дзяучынкi, дапаможам кошцы расставіць мэблю?

Выхаванцы: Да.

Выхавальнік: Але перад тым як мы пачнем расстаўляць мэблю, давайце і самі даведаемся якая бывае мэбля, дзе яе можна купіць, з якога матэрыялу зробленая яна i яе прызначэнне. А зараз мы паглядзiм паглядзім, як і з чаго вырабляюць мэблю.

II.Асноўная частка

Прэзентацыя на тэму «Як робяць мэблю».

-Калі вырастаюць вялікія дрэвы, іх высякаюць, спілоўваюць ўсе галінкі. Такім чынам атрымліваюцца бервяна. Іх укладваюць ў грузавыя машыны і адпраўляюць у мэблевы цэх, дзе робяць дэталі для мэблі. Пасля таго, як усе дэталі гатовыя, спецыяльныя рабочыя збіраюць з іх прадметы мэблі: ложкі, крэслы, сталы, шафы, табурэткі, гарнітуры. Гатовую мэбля прадаюць у мэблевых крамах.

Выхавальнік: А зараз давайце выканаем практыкаванне, якое называецца «З чаго зроблена мэбля».

Практыкаванне «З чаго зроблена мэбля?» (Паказ прэзентацыі)

-Шафа з дрэва – якая? (Драўляная)

-Канапа са скуры – якая? (Скураная)

-Крэсла з пластмасы – якое? (Пластмасавае)

-Стол з шкла – які? (Шкляны)

-Ложак з жалеза – якi? (Жалезны)

Выхавальнік: А зараз мы з вамi адправiмся у мэблевую краму i паглядзiм якая мэбля там ёсць. Паглядзіце рабяты, колькі малюнкаў, давайце разгледзім i назавом  кожны прадмет мэблі (Дзецi называюць прадметы мэблi). Дак што гэта, адным словам? (Адказы дзяцей: Мэбля).

А зараз мы з вамi, апішам некаторыя прадметы мэблi па таблiцы. Я зараз пачну, а вы потым прадоужыця. Будзьце вельмi уважлiвымi.

Гэта ложак. На iм ляжаць. Ложак для спальнага пакоя. Ложак светлага колеру. Ложак зроблен з дрэва-ен драуляны, матрас зроблен з тканiны-ен тканевы. Ложак зроблен з некалькiх частак: спiнкi, асновы, ножак.Ложак падобны на прамавугольнiк. Каб ложак быу чыстым, яго неабходна пыласосiць i чысцiць щчоткай.

Выхавальнік: А зараз вы паспрабуеце апiсаць прадметы мэблi. (Дзецi апiсваюць мэблю).

1.Гэта крэсла. На iм сядзяць. Крэсла для гасцiннага пакоя. Крэсла чорнага колеру. Крэсла зроблена са скуры-яно скураное. Крэсла зроблена з некалькiх частак: падлакотнiкау, сядзення, спiнкi. Крэсла падобнае на квадрат. Каб крэсла было чыстае, яго неабходна пыласосiць i мыць.

2. Гэта стул. На iм сядзяць. Стул для кухоннага i гасцiннага пакоя. Стул чорнага колеру, але сядзенне светлага колеру. Стул зроблен с дрэва-ен драуляны, а сядзенне зроблена з тканiны-яно тканевае. Стул зроблен з некалькiх частак: спiнкi, сядзення, ножак. Стул падобны на квадрат. Каб стул быу чыстым, яго неабходна чысцiць i мыць.

3.Гэта канапа. На ёй ляжаць. Канапа для гасцiннага пакоя.Канапа светлага колеру. Канапа зроблена са шкуры, яна-скураная.  Канапа зроблена з некалькiх частак: сядзення, спiнкi, падлакотнiкау, ножак. Канапа падобная на прамавугольнiк. Каб канапа была чыстая, яе неабходна пыласосiць i чысцiць шчоткай.

Выхавальнік: Зараз мы з вамі пагуляем у адну гульню «Вялiкi-маленькi». Я буду называць вам вялікі прадмет мэблi i перадаваць вам мяч, а вы мне будзяце называць маленькі прадмет i вярнаць яго назад мне.Але пачынаць свой адказ вы будзяце са слоу «А у мяне маленькi, або маленькая….»

-У мяне вялікая шафа, а ў цябе…… а у мяне маленькая шафачка;

- У мяне вялікi ложак, а ў цябе ……. а у мяне маленькi  ложачак;

- У мяне вялікі стол, а ў цябе……….. а у мяне маленькі столічак;

- У мяне вялікая канапа, а ў цябе……….а у мяне  маленькая канапачка;

-У мяне вялiкi стул, а у цябе…… а у мяне маленькi стулiчак;

-У мяне вялiкая табурэтка, а у цябе…… а у меня маленькая табурэтачка;

- У мяне вялікае крэсла, а ў цябе……….а у мяне  маленькае крэслачка.

Выхавальнік: А зараз мы пагуляем у гульню «Даскажы  слова».

Калі ты захочаш спаць, у спальні чакае цябе ...(ложак).

Як прыемна нашай Тані пакачацца на ...(канапе, ложку).

Каб нашы ногі адпачылі, пасядзі-ка ты на ...(крэсле, стуле, табурэтке).

З пірагамі чай пап'ем за абедзенным ...(сталом).

Кашулю, ці кофту, цеплы шалік акуратна складзем ў ...(шафу).

Практыкаванне «Будзь уважлівым»

Выхавальнік: Хлопчыкi i  дзяучынкi, а зараз я праверу якія вы ўважлівыя. Я буду пералічваць назвы мэблі, а вы ўважліва слухаць.Калi вы пачуеце назву мэблi то шагайце на месцы, а калi вы пачуеце iншы прадмет, то вы павінны будзяце прысесці.

А зараз слухайце ўважліва: стол, крэсла, юла, ложак, рыдлёўка, канапа, крэсла, грузавік, шафа, дыск.

Выхавальнік: Хлопчыкi i  дзяучынкi, а зараз давайце пройдзем да нашай карціны і дапаможам расставіць мэблю у пакоi Кошкi. Перад тым як мы пачнем, давайце успомнiм дзе правая, а дзе левая старана. (Выхавальнiк прапануе аднаму выхаванцу падыйсцi i палажыць рукi на карцiну, паказаушы левую i праваю сторану). Добра, а зараз я кожнаму з вас, дам прадмет мэблi i скажу у якую частку пакоя  неабходна паставiць мэблю.(Выхавальнік раздае кожнаму выхаванцу па  малюнку мэблi, а выхаванцы растауляюць мэблю (справа, слева, перад).

Выхавальнік: Вось і гатовы наш пакой, мэбля стала правільна і ўсё змясцілася. А зараз мы з вамi правядзем фiзкультхвiлiнку «Бурацiна».

Бураціна пацягнуўся,

Раз — нагнуўся,

Два — нагнуўся,

Рукі ў бакі развёў,

Ключык, відаць, не знайшоў.

Каб ключык нам дастаць,

Трэба на носочкі ўстаць.

Выхавальнік: Хлопчыкi i  дзяучынкi 4-5 гадоў запакуюць  праект пакоя з памочнікам выхавальніка ў канверт і адправяць Кошцы.

Памочнік выхавальніка застаецца з выхаванцамi 4-5 гадоў запакоуваць у канверт. Выхавальнік з дзецьмі 5-6 гадоў падыходзяць да сталоў.

Выхавальнік: А зараз старэйшыя выхаванцы, прайдзіце да сваіх сталоў і выканайце заданне «Дарысуй, чаго не хапае» (для выхаванцау 5-6 гадоў). Але перад тым як мы пачнем, давайце зробім пальчыкавую гімнастыку:

Пальчыкавая гульня «Мэбля»

Гэта крэсла – на ім сядзяць,

Гэта стол – за ім сядзяць.

Вось ложак – на iм ляжаць.

У шафу мы рэчы прыбіраем

На вулiцу ўсе выбягаем.

У працэсе працы гучыць спакойная мелодыя. Памочнік выхавальніка дапамагае выхаванцам.

Выхавальнік з выхаванцамi 4-5 гадоў.

III.Заключная частка

Выхавальнік: Хлопчыкi i  дзяучынкi, але вось і падышоу да канца наш занятак.

Раскажыце, аб чым мы гаварылі сёння на занятку? Што мы рабілі на занятку?

Выхавальнік дае кожнаму выхаванцу званочак (рэфлексія эмацыйнага настрою).

Хлопчыкi i  дзяучынкi, у кожнага з вас ёсць званочак. Калі вам спадабалася на занятку і вы ўсё зразумелi-то неабходна падняць званочак уверх і пазванiць ім весела і хутка. А калі вам на занятку  не спадабалася, ці вы нешта  не зразумелi –то неабходна апусціць званочак ўніз і пазванiць на ім павольна і сумна.

Памочнік выхавальніка адводзіць выхаванцау 4-5 гадоў.

Выхавальнік падыходзіць да выхаванцау 5-6 гадоў.

Выхавальнік: Хлопчыкi i  дзяучынкi, чаго не хапала ў вас на малюнку? (Індывідуальна праца з кожным выхаванцам,  праводзіцца гутарка, пра адсутнічаючых  частках мэблі). Хлопчыкi i  дзяучынкi, але вось і падыйшоу да канца наш занятак.

Раскажыце, аб чым мы гаварылі сёння на занятку? Што мы рабілі на занятку? Ці ўсё ў Вас атрымалася?

Выхавальнік дае кожнаму выхаванцу званочак (рэфлексія эмацыйнага настрою).

Выхавальнік: Хлопчыкi i  дзяучынкi, у кожнага з вас ёсць званочак. Калі вам спадабалася на занятаку і вы ўсё зразумелi-то неабходна падняць званочак уверх і пазванiць ім весела і хутка. А калі вам на занятку  не спадабалася, ці вы нешта  не зразумелi –то неабходна апусціць званочак ўніз і пазванiць на ім павольна і сумна.

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.