Новости проекта
С Новым годом и Рождеством!
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by
Голосование
Пользуетесь ли вы мобильным приложением Schools.by?
Всего 0 человек

Канспект занятку “У краіне бытавой тэхнікі”

Дата: 20 ноября 2019 в 13:47

Канспект занятку па развіццю маўлення і культуры маўленчых зносін у рознаўзроставай групе (4-6 гадоў)

Тэма: “У краіне бытавой тэхнікі

4-5 г.

           -Пашыраць актыўны слоўнік дзяцей рознымі часцінамі мовы;

          - фарміраваць уменне ужываць розныя тыпы сказаў;

          - фарміраваць уменне апісваць прадмет па схеме;

           -засваенне правільнага вымаўлення зычных гукаў: [Дз], [Дж], [Р];

-Развіваць артыкуляцыйны і галасавы апарат, псіхічныя працэссы;

-Выхоўваць беражлівыя адносіны ды прадметаў матэрыяльнай культуры, садзейнічаць фарміраванню навыкаў бяспечных паводзін пры звароце з прадметамі бытавой тэхнікі.

5-6 г.

-Узбагачаць слоўнік на аснове паглыблення ведаў пра прадметы і з’явы навакольнага свету;

- фарміраваць уменне выкарыстоўваць у маўленні розныя тыпы сказаў;

- фарміраваць разуменне некаторых адносін паміж словамі: антаніміі;

-замацаваць правільнае вымаўленне гукаў роднай мовы;

-Развіваць артыкуляцыйны і галасавы апарат, псіхічныя працэссы;

-Выхоўваць беражлівыя адносіны ды прадметаў матэрыяльнай культуры, садзейнічаць фарміраванню навыкаў бяспечных паводзін пры звароце з прадметамі бытавой тэхнікі.

Матэрыял:

Карткі з электрапрыборамі, мяч для гульняў.

Метадычныя прыёмы:

Сюрпрызны момант, мастацкае слова,гульнявыя прыёмы, індывідуальная праца.

Ход занятку:

1. Арг.момант:

Добры дзень, хлопчыкі і дзяўчынкі, пачнем наш занятак з добрых слоў. Паглядзіце адзін на аднаго, усміхніцеся і пажадайце добрай раніцы. А цяпер пашлем ўсмешку і пажаданне добрай раніцы нашым гасцям.

 Выхавальнік: Сёння нас чакае незвычайнае падарожжа, у якім мы даведаемся шмат цікавага. Будзем з вамі шмат гаварыць,выконваць розныя заданні.І каб нам было крышку лягчэй давайце патрэніруем наш язычок.

2. Артыкуляцыйная гімнастыка мовы.

- Дадайце слова.

- Нашы вочы ўважліва ...(глядзяць, нашы вушы ўважліва ...(слухаюць, наш язычок правільна і прыгожа (кажа). А для гэтага мы яго патрэніруем:

Гадзінічкі

Мэта: развіццё артыкуляцыйнай маторыкі.

Рот адкрыты. Высунуць востры язычок наперад і працаваць ім злева направа, з аднаго кута рота ў іншы « "Цік-Так, цік-так". (5-6 разоў).

Мы сёння з вамі адправімся ў горад бытавой тэхнікі. 

Як вы думаеце, хто жыве ў гэтым горадзе? (адказы дзяцей)   

Я адкрыю вам сакрэт, што мы не выпадкова адпраўляемся ў гэты горад. Там сапраўды нешта адбылося: усе прыборы не працуюць.  Калі мы зможам разабрацца  у чым справа, выканаць усе заданні, якія нам сустрэнуцца ў падарожжы, прыборы зноў запрацуюць.  Гатовыя адправіцца ў падарожжа? (адказы дзяцей).

І адправімся мы ў горад бытавой тэхнікі на самалеце.

Выхавальнік: Вось мы і ў горадзе бытавой тэхнікі. 

Першае месца, куды мы трапляем-Салон чысціні.  Але вось зразумець, якія тут знаходзяцца электрапрыборы, я не магу. Усе прыборы хтосьці пераблытаў  мабыць, таму яны і не працуюць.   Калі мы зможам іх назваць і сказаць для чаго яны патрэбныя, то пачнём дапамагаць людзям. 

Заданне 1. Гульня " Якія прыборы схаваліся на малюнку»

Пральная машына-сцірае бялізну.

Прас-гладзіць бялізну.

Пыласос-збірае смецце.

Тэлевізар- гэта прыбор для перадачы навін.

Лямпа-дае свет, асвятляе кнігу, іншыя прадметы.

Швейная машына – шыюць адзенне.

Электрачайнік - для кіпячэння вады.

Выхавальнік: Малайцы! Справіліся з гэтым заданнем.Садімся ў самалёт і адпраўляемся далей. 

Заданне 2. Нас запрашае рэстаран "Апетытны".  Як вы думаеце, хто тут працуе? (пліта, мікрахвалевая печ, электрачайнік, міксер, халадзільнік і інш.) Правільна, але ўсе гэтыя прыборы не працуюць, таму што страцілі свае пашпарты. Вы ведаеце, што такое пашпарт прыбора?  (Гэта апісанне гэтага прадмета: знешні выгляд, дзеянні, правілы звароту).  Вось у нас на стале ляжаць карткі электрапрыбораў, паспрабуйце па чарзе апісаць знешні выгляд, прызначэнне і як дапамагае чалавеку.  Калі вы ўсё правільна зробіце, ён зноў зможа працаваць.  Правільна апісаць прадмет вам дапаможа схема (дзеці па чарзе апісваюць прадметы).

Выхавальнік:

Вы выдатна папрацавалі. Малайцы! Пара адпачыць.

Фізкультхвілінка:

А зараз, дзеці, усталі,

Хутка рукі ўверх паднялі.

Пацягнуліся, сонцу ўсміхнуліся.

Промні засвяцілі-

Рукі апусцілі.

Павярнуліся ўлева,

Павярнуліся ўправа,

Ціха ўзяліся зноў за справу.

А зараз адпраўляемся далей.Сядаем у самалёты і паляцелі.Садзяцца на стулы.

Выхавальнік:

Заданне 3. А цяпер мы апынуліся ў забаўляльным цэнтры.  Тут знаходзяцца электрапрыборы, якія дапамагаюць чалавеку не толькі працаваць, але і адпачываць.  Толькі вось бяда, яны ўсё перасварыліся і таму не працуюць.  Каб іх памірыць, трэба выканаць заданні і яны зноў будуць працаваць.

1) Гульня "Адзін-шмат" з мячом

Тэлевізар-тэлевізары

Магнітафон-магнітафоны

Пыласос-пыласосы

Люстра-люстры

Тэлефон-тэлефоны

Радыё-Радыё

Лямпа-лямпы

Кампутар-кампутары,  камп'ютэры

Халадзільнік-халадзільнікі

Прас-прасы

Машына-Машыны

Пліта-пліты

Тэхніка-Тэхніка

Провад-правады

Разетка-разеткі.

2) Дзеці застаюцца на стулах. Праводзіцца гульня "Як гудзе прыбор?». Выхавальнік загадвае загадку, дзеці адгадваюць.

               Пыл ўбачу-заварчу,

               Завярчу і праглыну! (Пыласос)

Дзіця прамаўляе гук, які мы можам пачуць пры працы пыласоса (ДЖ)

               У яе спачатку бялізну загружай,

               Насып парашок і ў разетку уключай,

               Праграму для мыцця задаць не забудзься,

               А пасля ты можаш пайсці адпачыць. (Пральная машына)

Дзіця прамаўляе гукі, якія мы чуем пры працы пральнай машыны (Р), (У).

Пар пусціў дракон хвастаты і разгладзіў шалік мяты. (Прас)

Дзіця прамаўляе гукі, якія мы можам пачуць падчас працы праса (ПШ).             

              Жывуць там розныя прадукты,

              Катлеты, гародніна і садавіна.

              Смятана, вяршкі і каўбасы,

              Сасіскі, малако і мяса. (Халадзільнік)

Дзіця прамаўляе гукі, якія мы можам пачуць падчас працы халадзільніка (ДЗ)

3) Дзеці  устаюць у круг.

Гульня з мячом " Скажы наадварот»

Выхавальнік кідае па чарзе дзецям мяч і просіць скончыць сказ.

Электрапрыбор бывае гарачы, а бывае…(халодны)

Электрапрыбор бывае чысты, а бывае…(брудны)

Электрапрыбор бывае маленькі, а бывае…(вялікі)

Электрапрыбор бывае стары, а бывае…(новы)

Электрапрыбор можа працаваць гучна, а можа…(ціха)

Электрапрыбор бывае высокі, а бывае…(нізкі)

Электрапрыбор бывае цяжкі, а бывае … (лёгкі)

Электрапрыбор можна ўключаць, а можна…(выключаць)

Выхавальнік:

Заданне 4. Мы з вамі навялі парадак у горадзе бытавой тэхнікі, пара вяртацца. Але наш самалёт не можа ляцець,мабыць ён зламаўся.Каб пачыніць наш самалёт,патрэбна расказаць правілы карыстання электрапрыборамі. Калі мы іх правільна назавем, зможам вярнуцца ў дзіцячы сад. (Дзеці называюць).

Давайце ўсе разам замацуем Правілы карыстання электрапрыборамі:

1. Усе электрапрыборы трэба ўключаць і выключаць спецыяльным выключальнікам.

2. Большасць электрапрыбораў нельга пакідаць уключанымі ў разетку, калі ў хаце нікога няма.

3. Можна ўключаць электрапрыборы толькі ў спраўныя разеткі,

калі разетка іскрыць, карыстацца ёй-нельга! Можа ўзнікнуць пажар.

4. Галоўнае правіла для дзяцей: нельга ўключаць электрапрыборы без дазволу дарослых і ў іх адсутнасць. Гэта вельмі небяспечна для вашай жыцця і здароўя.

5. Нельга ўстаўляць у разеткі староннія прадметы, можа ўдарыць токам.

Вось гэтыя ўсе правілы вы павінны добра выконваць і нагадваць сваім бацькам.

Выхавальнік: Адпраўляемся зноў у дзіцячы сад.

Рэфлексія:

- Дзе мы сёння былі?

- Аб чым сёння гаварылі?

-Што запомнілася больш за ўсё?

-Што было самым цікавым?

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.